Todas as áreas
Administrativo
Agricultura
Artes
Comercial / Vendas
Comércio
Comércio Exterior
Comunicação
Diversos / Outros
Educação
Engenharia
Estágio
Financeiro
Hotelaria / Turismo
Indústria
Jurídica
Operacional
PCD
Primeiro Emprego / Aprendiz
Saúde
Suprimentos / Logística
Técnicos
Tecnologia da Informação
Telemarketing
Temporário
Trainee / Recém Formado
Vaga de parceiro
Solutions Architect Government - São Paulo / SP
Disponível para Assinantes
Salvar nos Favoritos
Compartilhe:
Detalhes da Vaga
Escolaridade
Não Informado
Segmento
Não Informado
Salário
Não Informado
Área de Atuação
Diversos / Outros
O que você irá fazer
We do what we say.
We own what we do.
We WOW our customers.
Lenovo is a US$57 billion revenue global technology powerhouse, ranked #248 in the Fortune Global 500, and serving millions of customers every day in 180 markets.
Focused on a bold vision to deliver Smarter Technology for All, Lenovo has built on its success as the worlds largest PC company with a full-stack portfolio of AI-enabled, AI-ready, and AI-optimized devices (PCs, workstations, smartphones, tablets), infrastructure (server, storage, edge, high performance computing and software defined infrastructure), software, solutions, and services.
Lenovos continued investment in world-changing innovation is building a more equitable, trustworthy, and smarter future for everyone, everywhere.
We are looking for a Solutions Architect to support the sales team by providing qualified technical assistance throughout the sales process of IT infrastructure solutions.
The professional will be responsible for understanding customer needs, developing technical solutions, conducting presentations and demos, and ensuring that proposals meet both technical and commercial expectations.
Representative ResponsibilitiesManage technical customer relationships, customer satisfaction, and driving growth in assigned accounts.
Lead account planning and opportunity identification; conduct opportunity prioritization.
Identify complex problems; work with other functions and/or team members to generate & coordinate solutions.
InteractionCustomer relationship skills and experience, to promote and enable a thorough understanding of the customers business goals and objectives.
Demonstrate effective coaching techniques; provide feedback and seek learning opportunities.
Adapt communications and approaches to drive negotiations to conclusion with various parties, resulting in common agreements.
Problem SolvingAnalyze new situations; anticipate potential problems and future trends; assess opportunities impacts and risks.
Define problems, diagnose causes, identify solutions, and create action plans.
Apply creativity and judgment in developing new approaches and solutions.
Experience Requirements:Proven experience in IT infrastructure (servers, storage, backup, networking).
Knowledge of operating systems (Windows Server, Linux, etc.
).
Experience with networking (TCP/IP, VLANs, firewalls, switches, routers).
Ability to design and present technical solutions to different types of clients.
Clear and objective communication skills, with the ability to translate technical needs into a language accessible to customers.
Experience with virtualization (VMware, Red Hat, Nutanix, Hyper-V, etc.
) and backup solutions.
Teamwork skills, with a focus on collaboration with sales and engineering teams.
Certifications in IT infrastructure (e.
g.
, CompTIA, Cisco, Microsoft, VMware) are desirable.
Previous experience in a pre-sales role or technical support with a sales focus is a plus.
Differentials:Knowledge of cloud computing solutions (AWS, Azure, Google Cloud).
Sales technical certifications or experience with cloud IT solutions.
Experience in sales presentations to corporate clients.
Requirements:MBA or similar is a plus.
Able to work in a hybrid format (3x office, 2x home office).
If you require an accommodation to complete this application, please contact #J-18808-Ljbffr
Informações Adicionais
Quantidade de Vagas
1
Jornada
Não Informado
Vaga Encerrada
Envie esta vaga para um amigo!
Nome
E-mail
×
×
×
×
Cadastro Inicial
Preencha os campos abaixo
Nome:
(obrigatório)
E-mail:
(obrigatório)
Confirmar E-mail:
Senha:
(obrigatório)
Confirmar Senha:
Telefone:
(obrigatório)
Área de Atuação:
(obrigatório)
Selecione sua área de atuação
Administrativo
Agricultura
Artes
Comercial / Vendas
Comércio
Comércio Exterior
Comunicação
Diversos / Outros
Educação
Engenharia
Estágio
Financeiro
Hotelaria / Turismo
Indústria
Jurídica
Operacional
PCD
Primeiro Emprego / Aprendiz
Saúde
Suprimentos / Logística
Técnicos
Tecnologia da Informação
Telemarketing
Temporário
Trainee / Recém Formado
Quer participar do maior clube de desenvolvimento de carreiras e benefícios da América Latina?
(obrigatório)
Selecione
Não preciso de ajuda em minha carreira e não gosto de benefícios.
Sim! Desejo desenvolver minha carreira, melhorar de vida, e ainda ter acesso a benefícios e descontos!
Ao criar uma conta, você aceita nossa
Política de Privacidade
e nosso
Termo de Adesão
×
Fechar
E-mail já cadastrado
×
Foi identificado em nosso sistema um cadastro vinculado a este endereço de e-mail.
Para retomar seu acesso de imediato, encaminhamos para
seu usuário de acesso e uma nova senha.
Caso não tenha mais acesso a este e-mail ou o mesmo não mais exista,
Clique aqui para entrar em contato conosco.
Acesse sua Conta
Preencha os campos abaixo
E-mail:
Senha:
Esqueceu sua senha?
|
Cadastre-se
ou acesse com seu provedor
ACESSE COM SEU PROVEDOR
Recuperação de Dados de Acesso
Informe seu e-mail cadastrado
E-mail:
×
Fechar
Cadastro Identificado
×
Foi identificado em nosso sistema um cadastro vinculado ao e-mail
.
Para retomar seu acesso de imediato, encaminhamos seu usuário de acesso e uma nova senha para este endereço.
Caso não tenha mais acesso a este e-mail ou o mesmo não mais exista,
Clique aqui para entrar em contato conosco.