Todas as áreas
Administrativo
Agricultura
Artes
Comercial / Vendas
Comércio
Comércio Exterior
Comunicação
Diversos / Outros
Educação
Engenharia
Estágio
Financeiro
Hotelaria / Turismo
Indústria
Jurídica
Operacional
PCD
Primeiro Emprego / Aprendiz
Saúde
Suprimentos / Logística
Técnicos
Tecnologia da Informação
Telemarketing
Temporário
Trainee / Recém Formado
Vaga de parceiro
Site Reliability Manager - Rio de Janeiro / RJ
Disponível para Assinantes
Salvar nos Favoritos
Compartilhe:
Detalhes da Vaga
Escolaridade
Não Informado
Segmento
Não Informado
Salário
Não Informado
Área de Atuação
Diversos / Outros
O que você irá fazer
Global challenges.
Infinite opportunities.
At Viasat, were on a mission to deliver connections with the capacity to change the world.
For more than 35 years, Viasat has helped shape how consumers, businesses, governments and militaries around the globe communicate.
Were looking for people who think big, act fearlessly, and create an inclusive environment that drives positive impact to join our team.
What you''ll do:Join Viasat, a global leader in satellite communications, as a Site Reliability Manager in Brazil! We seek a passionate leader who excels at bringing technical teams together to ensure the seamless operation of our critical systems and services.
You''ll foster collaboration and drive initiatives that enhance the performance, scalability, and resilience of our platforms.
We want to hear from you if youre dedicated to cultivating a culture of reliability and empowering teams to achieve their best!The day-to-day:In this high-reaching role, you will resolve detailed operations of customer environments and ensure world-class service delivery.
Your day-to-day tasks will involve:- Leading and championing the Support team to maintain high engagement levels- Efficiently handling customer and in-house environments to ensure improved performance- Coordinating the monitoring of critical high-availability environments- Handling incident management to resolve issues quickly- Managing problems to prevent future incidents- Efficiently implementing processes to handle change- Ensuring quality and performance standards are met for customers- Developing scripts and knowledge bases for efficient problem solving- Measuring and reporting on SLA alignment- Proposing and implementing improvements for operations and products- Communicating effectively with customers to ensure their needs are met- Continuously training the team on the latest company solutionsWhat you''ll need:To succeed in this role, you will need a combination of proven technical skills and a collaborative approach.
Specific requirements include:- A completed degree in Computer Science or a related field, or relevant experience.
- Proficiency in English- Solid understanding of Cloud Solution Management- Experience in monitoring critical high availability environments- Advanced proficiency in Linux and MySQL- Knowledge of NOSQL databases- Familiarity with Python and Ansible- Experience with DevOps/Automation- 3-5 years of experience in Technical Leadership- A keen interest and ability to learn other technologiesWhat will help you on the job:While not strictly required, the following skills and experiences will greatly improve your ability to compete and thrive- Previous experience in Customer Support- Familiarity with Agile/Scrum methodologies- Knowledge of the O&G business sector- Experience in Java Software Administration- Outstanding teammate skills- A curiosity about sharing knowledge and mentoring team members- The ability to grow individual contributors and motivate teams- A talent for innovation in team motivation techniquesEEO statement:
Informações Adicionais
Quantidade de Vagas
1
Jornada
Não Informado
Vaga Encerrada
Envie esta vaga para um amigo!
Nome
E-mail
×
×
×
×
Cadastro Inicial
Preencha os campos abaixo
Nome:
(obrigatório)
E-mail:
(obrigatório)
Confirmar E-mail:
Senha:
(obrigatório)
Confirmar Senha:
Telefone:
(obrigatório)
Área de Atuação:
(obrigatório)
Selecione sua área de atuação
Administrativo
Agricultura
Artes
Comercial / Vendas
Comércio
Comércio Exterior
Comunicação
Diversos / Outros
Educação
Engenharia
Estágio
Financeiro
Hotelaria / Turismo
Indústria
Jurídica
Operacional
PCD
Primeiro Emprego / Aprendiz
Saúde
Suprimentos / Logística
Técnicos
Tecnologia da Informação
Telemarketing
Temporário
Trainee / Recém Formado
Quer participar do maior clube de desenvolvimento de carreiras e benefícios da América Latina?
(obrigatório)
Selecione
Não preciso de ajuda em minha carreira e não gosto de benefícios.
Sim! Desejo desenvolver minha carreira, melhorar de vida, e ainda ter acesso a benefícios e descontos!
Ao criar uma conta, você aceita nossa
Política de Privacidade
e nosso
Termo de Adesão
×
Fechar
E-mail já cadastrado
×
Foi identificado em nosso sistema um cadastro vinculado a este endereço de e-mail.
Para retomar seu acesso de imediato, encaminhamos para
seu usuário de acesso e uma nova senha.
Caso não tenha mais acesso a este e-mail ou o mesmo não mais exista,
Clique aqui para entrar em contato conosco.
Acesse sua Conta
Preencha os campos abaixo
E-mail:
Senha:
Esqueceu sua senha?
|
Cadastre-se
ou acesse com seu provedor
ACESSE COM SEU PROVEDOR
Recuperação de Dados de Acesso
Informe seu e-mail cadastrado
E-mail:
×
Fechar
Cadastro Identificado
×
Foi identificado em nosso sistema um cadastro vinculado ao e-mail
.
Para retomar seu acesso de imediato, encaminhamos seu usuário de acesso e uma nova senha para este endereço.
Caso não tenha mais acesso a este e-mail ou o mesmo não mais exista,
Clique aqui para entrar em contato conosco.