Todas as áreas
Administrativo
Agricultura
Artes
Comercial / Vendas
Comércio
Comércio Exterior
Comunicação
Diversos / Outros
Educação
Engenharia
Estágio
Financeiro
Hotelaria / Turismo
Indústria
Jurídica
Operacional
PCD
Primeiro Emprego / Aprendiz
Saúde
Suprimentos / Logística
Técnicos
Tecnologia da Informação
Telemarketing
Temporário
Trainee / Recém Formado
Vaga de parceiro
Desktop Laptop Management Support SME - São Paulo / SP
Disponível para Assinantes
Salvar nos Favoritos
Compartilhe:
Detalhes da Vaga
Escolaridade
Não Informado
Segmento
Não Informado
Salário
Não Informado
Área de Atuação
Diversos / Outros
O que você irá fazer
Job Title : Desktop Laptop Management Support SME Experience 6-8 years in support Location: Sao Paulo, Brazil Fulltime Onsite only: Monday- Friday work from Sao Paulo office Job Description We are seeking a highly skilled and experienced Desktop Management Support engineer to join our team in Bangalore The ideal candidate will have a strong background in managing infrastructure operations and a deep understanding of the tools and technologies required to support these operations providing Level 2 support Key Responsibilities Manage and support desktop management operations ensuring high availability and performance Monitor and maintain infrastructure operations including servers networks and desktop environments Troubleshoot and resolve technical issues related to desktop management and associated infrastructure Collaborate with crossfunctional teams to implement and optimize desktop management solutions Develop and maintain documentation for infrastructure operations and support processes Provide training and support to endusers and other support teams Stay updated with the latest desktop management features updates and best practices Required Skills and Qualifications Bachelors degree in Computer Science Information Technology or a related field 68 years of experience in technical support with a focus on infrastructure operations Indepth knowledge of desktop management tools and technologies Strong understanding of networking server management and virtualization technologies Proficiency in troubleshooting and resolving technical issues Excellent communication and interpersonal skills Ability to work independently and as part of a team Strong analytical and problemsolving skills Technical Skills Experience with desktop management tools eg Microsoft Endpoint Manager SCCM Intune Knowledge of operating systems eg Windows macOS Linux Proficiency in scripting and automation eg PowerShell Bash Experience with monitoring and logging tools eg Nagios Splunk Knowledge of ITIL processes and best practices Familiarity with Active Directory and identity management Understanding of network protocols and services eg DNS DHCP TCPIP Experience with virtualization technologies eg VMware HyperV Knowledge of endpoint security practices and tools eg antivirus encryption Proficiency in managing and supporting desktop environments Experience with software deployment and patch management Familiarity with remote desktop support tools eg TeamViewer AnyDesk Understanding of hardware troubleshooting and repair Knowledge of cloudbased desktop management solutions eg Azure Virtual Desktop Preferred Qualifications Experience with other desktop management platforms and technologies Certifications in relevant technologies eg Microsoft CompTIA Experience with cloudbased infrastructure and services
Informações Adicionais
Quantidade de Vagas
1
Jornada
Não Informado
Vaga Encerrada
Envie esta vaga para um amigo!
Nome
E-mail
×
×
×
×
Cadastro Inicial
Preencha os campos abaixo
Nome:
(obrigatório)
E-mail:
(obrigatório)
Confirmar E-mail:
Senha:
(obrigatório)
Confirmar Senha:
Telefone:
(obrigatório)
Área de Atuação:
(obrigatório)
Selecione sua área de atuação
Administrativo
Agricultura
Artes
Comercial / Vendas
Comércio
Comércio Exterior
Comunicação
Diversos / Outros
Educação
Engenharia
Estágio
Financeiro
Hotelaria / Turismo
Indústria
Jurídica
Operacional
PCD
Primeiro Emprego / Aprendiz
Saúde
Suprimentos / Logística
Técnicos
Tecnologia da Informação
Telemarketing
Temporário
Trainee / Recém Formado
Quer participar do maior clube de desenvolvimento de carreiras e benefícios da América Latina?
(obrigatório)
Selecione
Não preciso de ajuda em minha carreira e não gosto de benefícios.
Sim! Desejo desenvolver minha carreira, melhorar de vida, e ainda ter acesso a benefícios e descontos!
Ao criar uma conta, você aceita nossa
Política de Privacidade
e nosso
Termo de Adesão
×
Fechar
E-mail já cadastrado
×
Foi identificado em nosso sistema um cadastro vinculado a este endereço de e-mail.
Para retomar seu acesso de imediato, encaminhamos para
seu usuário de acesso e uma nova senha.
Caso não tenha mais acesso a este e-mail ou o mesmo não mais exista,
Clique aqui para entrar em contato conosco.
Acesse sua Conta
Preencha os campos abaixo
E-mail:
Senha:
Esqueceu sua senha?
|
Cadastre-se
ou acesse com seu provedor
ACESSE COM SEU PROVEDOR
Recuperação de Dados de Acesso
Informe seu e-mail cadastrado
E-mail:
×
Fechar
Cadastro Identificado
×
Foi identificado em nosso sistema um cadastro vinculado ao e-mail
.
Para retomar seu acesso de imediato, encaminhamos seu usuário de acesso e uma nova senha para este endereço.
Caso não tenha mais acesso a este e-mail ou o mesmo não mais exista,
Clique aqui para entrar em contato conosco.